STEM Образователни програми за учители

Представяме нашите STEM образователни програми, подходящи както за учители и директори, така и за всички ентусиасти в образованието.

Курсовете са одобрени от МОН и предлагат квалификационни кредити при успешно завършване.

Програми с квалификационни кредити

1. STEM и роботика в детската градина: Лилипути инженери + Подови роботи

Сертификационни кредити: 1
Начин на завършване: Защита на проект
Продължителност на обучението: 16 академични часа – 8 присъствени и 8 неприсъствени

 

Програмата е насочена към учители в системата на предучилищно образование, които желаят да интегрират STEM в класната стая, да изследват и експериментират с децата.

С особен акцент върху областта на инженерството, дейностите постепенно въвеждат децата в методологията STEM, чрез игра, насърчавайки активното участие на децата в учебния процес и допринасяйки както за развитието на любознателен начин на мислене, така и за разбиране на света около тях .
Децата влизат в ролята на учени и разполагат с правилните инструменти за игра и експерименти.
Те се запознават с най-простите концепции на математиката, инженерството и технологиите чрез процес на взаимодействие, изследване и решаване на проблеми.
Във втората част от обучението се запознайте и програмирайте „умната пчела“ Beebot и Сандвичът робот. Това са едни от най-популярните игри за програмиране, базирана на програмните принципи на езика Logo.
Така се култивират не само алгоритмични умения, но и математически, социални, критично мислене и детско въображение.
С Beebot и Сандвич роботът ще подкрепите вашите ученици в ранните етапи на програмиране и алгоритмично мислене.

Използването им е просто и забавно. 

В същото време укрепва пространствените умения на децата и допринася за култивирането на математически и социални умения, критично мислене, както и въображение. В комбинация с импровизирани или готови уроци, това е универсален инструмент за креативно преподаване. Вдъхновете се, създавайте и играйте с форми, цветове, букви и цифри. 

Практическата част включва работа по групи за разработване на игрови и инженерни механизми и управление на подови роботи. Програмата има за цел да запознае учителите с основните принципи на STEM дисциплините чрез активно ангажиране в проекти.

2. Образователна роботика и STEM в началното училище

Сертификационни кредити: 1
Начин на завършване: Защита на проект
Продължителност на обучението: 16 академични часа – 8 присъствени и 8 неприсъствени
По време на програмата ще опознаете света на образователната роботика.
Образователните дейности включват изграждане и програмиране на системи за автоматизация и измерване и автономни роботизирани системи.
По време на програмата ще се използват съвременни образователни инструменти за роботика в началното училище като комплект Въведение в Автоматизацията и програмируемата образователна платка BBC micro:bit.
След края на програмата ще можете да запознаете учениците си с модерен начин за изучаване на наука и технологии.
 
  • Как да изградим роботизирана конструкция?
  • Как да програмираме нашето устройство да използва сензори за взаимодействие с околната среда?
  • Как показваме и обработваме данни и показатели от околната среда?
 

Елате и си отговорете на тези въпроси и използвайте предимствата на образователната роботика във вашата класна стая! Елате да научите как да създадете условия за учениците да действат като учени и да предоставят решения на проблеми от реалния свят!

3. Интегриране на STEM в класната стая с Nezha роботика : Учебни Приложения и Проекти

Сертификационни кредити: 1
Начин на завършване: Защита на проект
Продължителност на обучението: 16 академични часа – 8 присъствени и 8 неприсъствени
Програмата е предназначена за учители с познания в областта на информатиката и информационните технологии, включително учители по информатика, ИТ и специализирани технически предмети. Тя е насочена към внедряване на роботиката в образователния процес и развиване на ученически интереси към STEM дисциплините.
Програмата предоставя възможност за извършване на дейности, включващи изграждане и програмиране на напълно автономни роботи, използвайки специализирани сензори и камера с изкуствен интелект (AI).
Дейностите, предложени от програмата, могат да се превърнат във вълнуващи мисии в класната стая, които учениците могат да изпълняват. Чрез тези мисии се създават условия те да действат като учени и да намират решения на проблеми от реалния свят.
Целта на програмата е да въведе участниците в основните принципи на роботиката, като се предостави възможност за изграждане и програмиране на роботи, които да взаимодействат с реалния свят, като се предлага практическо изучаване на множество STEM концепции.
Програмата включва теоретична и практическа части:
  • Практическата част е с продължителност от 8 часа и включва работа по групи за разработване и управление на роботи.
  • Теоретичната част обхваща основни понятия и методи за изследване в роботиката и с елементите на роботите. Тя е структурирана в рамките на 8 часа.

Програмата има за цел да запознае учителите с основните принципи на STEM дисциплините чрез активно ангажиране в проекти.

4. Как да подготвим училищен отбор по STEM и роботика и да участваме в Национално и международно STEM състезание/фестивал?

Сертификационни кредити: 1
Начин на завършване: Тестова проверка
Продължителност на обучението: 16 академични часа – 8 неприсъствени и 8 синхронно в дигитална среда
Тази програма е предназначена да предостави на учителите цялостно обучение за подготовка на отбори от училища и детски градини по STEM и роботика. Чрез теоретични и практически сесии за обучение и проекти учителите ще се научат как да създават среда, която подхранва креативността на учениците, насърчава иновациите и насърчава работата в екип. Програмата ще се съсредоточи върху снабдяването на учителите с необходимите знания и умения, за да наставляват учениците при разработването на проекти по роботика и автоматизация, овладяването на STEM концепции и усъвършенстването на техните способности за решаване на проблеми, за да се отличат в конкурентни условия.

Цели на програмата:

Да подготви учители и ментори на колективи от деца от училища и детски градини за участие в международни и национални фестивали.
Да им даде практически насоки за спазване на изискванията и правилата на Международното състезание, организирано от STEM асоциация, както и на националните и регионални кръгове в България.